Beslutstrött – ambassadör (20)

Strul Redigera inlägg

Håller att på att byta till telefonväxel. Tidigare var mitt företag dimensionerat för en person. Nu växlar vi upp och anpassar arbetsplatsen för sju personer.

Bytet medför att vi byter telefonnummer. Dvs allt marknadsföringsmaterial ändras och alla kontaktuppgifter skall uppdateras. Stön…. det är många ställen… lätt att glömma något…

Så är det de där bitarna med avtal. Det krävs en bankgaranti – och hur jag än läser avtalen kan jag inte hitta garantitexten – som de påstår skall finnas med. Skrev återigen och frågade i går kväll. Fick följande svar;

På förstasidan i avtalet står det om Centrexank är kostnadsfria i sexmånader.

Under det står villkoren om bankgaranti.

 

Och jag hittar det inte hur jag än läser. Dessutom håller min bank på att byta datasystem – det innebär att om de inte fick handlingarna igår skulle det inte kunna bli klart förrän i nästa vecka. Hm… bara bankens omläggning leder till en massa papper som skall gås igenom, handlingar som skall skrivas under, nya rutiner….

Och så har jag fortfarande inte gjort ändringen av telefonnummer. När jag bytte från enskild firma till aktiebolag tog Telia massor betalt för att flytta över avtalen. Försöker bli klok på vad det kostar den här gången. Får inte något riktigt besked. Försöker bli klok på om en flytt av befintliga telefonnummer är nödvändig.

Är jag velen?

Erfarenhet

Så här i efterhand förstår jag inte att jag orkade.