Citat ur Ledare utan titel, av Robin Sharma
”’Tekniken har gjort att vi är mer sammankopplade än någonsin tidigare, vilket innebär att till och med en enda arg kund är en för mycket. Det behövs bara en enda målmedveten kund för att förstöra ditt rykte och smutskasta ditt varumärke. Å andra sidan: om du har gjort ett sådant intryck på en enda kund att hon är både överförtjust och imponerad, så kan hon sprida det goda ryktet om ditt fantastiska företag vidare till tusentals anhängare. Och när det gäller arbetskamrater ser arbetslivet idag ut på så sätt att begåvning har betydlese. Man kan inte behandla människor som kapital, för de är inte det. Om du förlorar en jätteduktig person kan det kosta dig mycket mer än du kan föreställa dig.”
”Förväxla inte vänlighet med svaghet. Ledare utan titel hittar en lysande jämvikt mellan medkänsla och kurage. Mellan vänlighet och fasthet. Mellan ärlighet och styrka. Ja, de sätter absolut människor och relationer i första rummet. Men ingen kan säga något annat än att de kräver de bästa prestationerna, det största engagemanget och det mest enastående resultatet. De lyckas vara både kärleksfulla och stenhårda på samma gång.”