Ett nytt år närmar sig och jag har så många tankar på vad som ska förbättras nästa år.
Kvällarna blir sena på kontoret när jag jobbar undan. Det är så skönt att vara ikapp med allt innan man går hem för ledighet.
I tisdags började Li på kontoret. Hon ska ersätta Caroline. Igår tackade Ida nej till sin tingstjänstgöring i Ystad för att kunna söka plats i Malmö.
Att Ida stannar ytterligare några månader var verkligen ett glädjande besked. Hon är en klippa och är verkligen bra på att introducera ny personal.
De senaste dagarna har en hel del tanketid ägnats åt servicebolaget. Från årsskiftet lägger vi över administrationen i ett eget bolag. På sikt ska vi kunna ansluta fler advokater till servicebolaget – men först måste vi hitta bra strukturer för att kunna expandera.
Under hösten har vi ägnat mycket tid att diskutera och dokumentera våra rutiner. Hade vi inte deltagit i Tillväxtskolan tror jag inte vi skulle ha satt igång detta tidskrävande projekt.
Ännu är vi inte klara – men vi har kommit en bra bit!
Arbetet har fått mig att inse att vi behöver en riktigt duktig administrativ chef. En person som är van vid förändringsarbete. Någon som bidrar med massor av positiv energi. Men också en person som kan personalfrågor och ekonomi. Låter som en fantasiperson.
Med Åsa Wikströms hjälp formulerade vi platsannonsen igår. Tyvärr tog det några dagar att starta ett konto på Arbetsförmedlingens hemsida – annars skulle annonsen ha varit uppe redan. Kom precis på att jag så klart ska lägga upp den här och på hemsida.
Ok – full fart. Ut på promenad och sedan en stund vid datorn!!!
Jag hoppas verkligen du finner denna/denne ”ledare”, eller administrativa-/e chef, som du såväl kan diskutera nutid med, som innovativa framtidsvisionära idéer – helst på en etiskt rättvis, men också ekonomiskt och miljömässigt hållbar nivå -tre (om jag minns rätt), mycket viktiga beståndsdelar i ditt företags tillväxtprocess? Så nu, sex månader senare, önskar jag dig än en gång: Stort Lycka till och hoppas du finner den du söker både för din egen och dina medarbetares skull…
Tack Henriette!