Reklamation

20111213-073439.jpg

Ni vet det där med ”bagarens barn”. Sommaren 2009 avtäckte jag skylten på mitt hus. Under hela min strävan mot att bli advokat hade denna skylt varit min målbild. Att bestämma hur den skulle se ut var ett svårt beslut. Efter mycket vånda bestämde jag mig för att satsa på det dyra alternativet. Skylten beställdes i Stockholm, monterades ihop och sattes upp av en konstnär. Elen monterades in av den lokala elektrikern.

Sedan dess har det varit problem. Ständigt har det varit tre bokstäver som inte fungerat. Alla har sagt att det varit någon annans fel. Skylttillverkaren har skickat ersättningsgrejor, elektrikern har monterat om. I mitten av november konstaterade elektrikern att det är konstnären som inte monterat skylten rätt. Konstnären är informerad men någon åtgärd har inte vidtagits.

Återigen blinkar skylten – jag håller på att bli tokig… men nu låter vi den blinka.

Jag vet inte hur många brev och samtal jag haft om denna skylt – hur många brev jag skrivit…

Det är så mycket i tillvaron som kräver min uppmärksamhet – och jag försöker ständigt göra det viktigaste först (även om jag inte är så bra på prioriteringar när jag blir stressad).

I övermorgon sitter jag på flyget till Egypten. Där hoppas jag ha distans till allt – strukturera i allt som behöver göras – och fylla på med så mycket ljus att jag har ork att driva alla projekt i land innan sommaren. När jag kommer hem ska jag ta tag i det här med skylten igen!